כולם הגיעו: שמחת בית השואבה ב"מרכז הרב" | צפו

בנצי לייזרוביץ No Comments on כולם הגיעו: שמחת בית השואבה ב"מרכז הרב" | צפו

שמחת בית השואבה בהיכל ישיבת 'מרכז הרב' בירושלים נערכה אמש בהשתתפות בחורי ובוגרי הישיבה, רבנים, אישי ציבור וקהל רב | האירוע נערך מדי שנה בליל י"ט תשרי יום פטירת הגאון מוילנא זיע"א אז מתקיימת שמחת בית השואבה בהיכל הישיבה | תיעוד ענק

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

video
play-sharp-fill

 

אמש (אור לשישי) התקיימה שמחת בית השואבה בהיכל ישיבת מרכז הרב שבשכונת קריית משה בירושלים. "כבר למעלה מ- 50 שנה מקיימים כאן את שמחת בית השואבה", אמר ל"קול חי" מנהל הישיבה הרב חיים כץ.

video
play-sharp-fill
video
play-sharp-fill

הוא הוסיף כי הגראי"ה קוק זצ"ל הנהיג לקיים את שמחת בית השואבה בליל י"ט תשרי יום פטירת הגר"א מוילנא זיע"א ,ומאז מדי שנה זה התאריך שאנו מקיימים את שמחת בית השואבה, אלא א"כ זה נופל בשבת ואז מקדימים ביום. הרב חיים כץ שמתמסר מאד לישיבה ולבחורים על הצד הטוב ביותר אמר לי: "תראה כאן בשמחת בית השואבה את כל סוגי האוכלוסיות ,דתיים, חרדים חסידים ועוד. זה משהו מיוחד . השמחה כאן לא סתם שמחה, זה במקום שקירות בית המדרש ספוגים ב 60 שנות תורה, 24 שעות. יש כאן בחורים שתבוא בשעות הקטנות של הלילה וקול התורה נשמע מבית המדרש", ואכן לא מעט ראשי ישיבות, רבנים ומורי הוראה יצאו מישיבת מרכז הרב".

video
play-sharp-fill

נציין כי נוסח התפילות בישיבה הוא נוסח וואלאז'ין, כך הנהיג הרב קוק זצ"ל, בעל תפילה בימים הנוראים היה הגאון הצדיק רבי אריה לוין זצ"ל. וכך אמש מאות מבוגרי ותלמידי הישיבה הגיעו לשמוח זכר לשמחת בית השואבה. ראש הישיבה וחבר מועצת הרה"ר הגאון רבי יעקב שפירא שליט"א נכח ורקד כל העת ,כשתלמידיו לשעבר והיום באים לברך אותו בברכת מועדים לשמחה.

video
play-sharp-fill

 

אל הישיבה הגיע רבה של ירושלים והראשל"צ הגרש"מ עמאר שליט"א שדקות ארוכות רקד עם ראש הישיבה בשמחת החג. נציין כי במוצאי שמחת תורה ישיבת מרכז הרב מקיימת הקפות שניות ב'בית הרב' שברחוב הנביאים במרכז ירושלים, לשם נוהרים רבים רבים גם מי שלא נמנה על חוג זה. אגב, ההקפות השניות מתקיימות עד לפני הנץ החמה ,וממשיכים לתפילת ותיקין. הייחודיות של המקום, הוא אמנם קטן ,אבל שם הנהיג הראי"ה קוק זצ"ל את ההקפות, ומאז האירוע ממשיך כמסורת.

video
play-sharp-fill

על התזמורת אמש פיקד מוסא ברלין ולהקתו, שכבר שנים רבות מלווה את שמחת בית השואבה והקפות שניות בישיבה. על הסקסופון ניגן ארל'ה בנדר, וכך עד השעות הקטנות של הלילה השמחה הייתה שמחה אמיתית וגדולה.



0 תגובות